2.klassi õpetaja suvekursus 26.augustil Tartus: HARJUTAMINE TEEB MEISTRIKS

kell 10-17 Tartu Maarja Koolis aadress Puiestee 126

Õpetaja põhitegevus on vabastada lapses olevat. See ongi tänapäevases võtmes kasvatamine ja õpetamine. Me kasvatame lapses iseseisvust, vastutust ja rahu. Et lapses olev, tema olemus, hakkaks avalduma ja ilmnema. See on improvisatsioon. Looming. Aga improvisatsioon eeldab tehnika tundmist. Ehk siis õppimine ise kui tehnika. 2.klassis on oluline kinnistada õppimisoskusi – oskan õppida koos õpetajaga, oskan töötada paarilisega, oskan töötada ise. Individuaalselt. Ja ka vastutan. Mõõduks on kõigepealt õpetaja ise. Õpetaja austamine. Ja teiseks – minu enda rõõm õppimisest. Lihtsad võtted korduvad. Käekiri, suuline väljendusoskus, orienteerumine arvude maailmas muutub enesekindlamaks. Ja õpetaja ülesanne on lasta lapsel õppida ise. Õppida ja õppida. Lapsed õpivad koolis. Mitte neid ei õpetata. Mitte nad ei täida õpetaja käske. Õpetaja võib juba astuda sammukese kõrvale ning märgata, kuidas lapsed õpivad ise, teavad, mida nad tegema peavad ja teevad seda rõõmuga. Sest õppimine ongi rõõm.

KURSUSE PÄEVAKAVA

kell 10-11.30 Õpetamise ja kasvatamise kaasaegsed käsitlused. Muutunud õpikäsitus. Lähiarengutsoon ja õpidispositsioon 2.klassi õpilasel. Planeerimine ja kavandamine. Ideed. Lähtekohad.

KOHVIPAUS

11.45-13.15 Mulje ja mõju. Suhtumine õppimisesse. Õpetaja kui eeskuju ja autoriteet. Hoolsus ja korraarmastus. Laps õpib ise. Õpioskused 2.klassis.Videod õpi- ja kasvukeskkonnast. Nende analüüs.

LÕUNAPAUS

 

14-17 Aju ja õppimine. Praktiline töötuba. Ideed ja praktilised lahendused põhioskuste omandamiseks 2.klassis. Üldmotoorika, peenmotoorika, grafomotoorika harjutused. 

Lähtume koolitusel:

1

Õppimine on pingutus, pingutus nõuab aega ja aeg nõuab nii õpetajalt kui õppijalt kannatlikkust.

See tähendab lihtsate harjutuste ja nö põhisammude kordamist ning veelkord kordamist.

2

Iga õppetegevus, iga harjutus algklassides nõuab, et seda tehakse tahtega, et me tahame õppida, mitte me ei pea “ära tegema” .

Tahtega õppimine tähendab omakorda, et laps seob end sellega, mida teeb. Iga laps tahab õppida, et me seda tahet ei rikuks, tuleb lähtuda lapse õpidispositsioonist ja lähiarengutsoonist.

3

Õppimine algklassides nõuab õppimist läbi kehalise liikumise ja aktiivsuse.

Ideid ja praktilisi lahendusi jagavad kogemustega klassiõpetajad, eelkooliõpetajad ja õpetajate koolitajad ERVIN ja PIRET LAANVEE.

vt meie tegevust ka SIIT

Kursus on mõeldud õpetaja häälestumiseks ja ettevalmistuseks, et jätkata/alustada sügisel tööd 2.klassi lastega.

Kursuse keskmeks on õpetaja võtted ja meetodid, kuidas toetada õpilaste  sotsiaalseid, enesekohaseid ja õpioskusi läbi liikumise, rütmi, kunsti.

Teine oluline osa on üldmotoorika, peenmotoorika ja grafomotoorika harjutustel, millega toetada 2.klassi õpilase aju arengut.

Kolmas oluline osa on õpilaste distsipliini ja korraharjumuste ning töösse suhtumise kujundamisel. Et lastes kujuneks elav suhe sellega, mida ta teeb. Ja kuidas ta teeb. Ja kellele ta teeb.

Maht 8 tundi

LEKTOR ERVIN LAANVEE

KURSUSE MAKSUMUS 95 eur +käibemaks (kui tasute kursuse eest juunikuus)’

või 110 eur +käibemaks (tasute juulis, augustis)

SOODUSTUS: kui samast koolist 2 või enam osalejat 10%

Hind sisaldab koolitust, kohvipause, lõunasööki, jaotmaterjal

 

Scroll to Top